Ufattelig sterk løping i Fana

IMG_2804

 

Hele Fanabygden var skremt ut i løypene, men bare “en” mann kom i mål. For etter en kontrollert første halvdel dro Marius ifra og smadret den gamle løyperekorden og senket den til ufattelige 14.43 min. På broen 150 m før målgang var det nesten ikke passasje for løperne å komme forbi. Alle ventet på spurtoppgjøret, som ikke ble noe av. Men ikke tro at de andre underpresterte. Erik løp 25 sekunder under den gamle løyperekorden og Eivind Øygard og annen nykomling til Gular var like ved tangering.

Erik uttalte etter løpet: “etter 1 km(på 2.57) var jeg sikker på at dette ville bli en lett match. Når vi begynte på stigningen opp mot vending merket jeg at jeg måtte sparke mer ifra enn jeg ønsket for å holde følge. Ved vending var det en justeringsluke på 2-3 sek, men jeg hadde fortsatt kontakt. Så begynte han å sige ifra. Ved 1800 m igjen kjørte jeg på meg alt jeg hadde. Tok inn en del, men det kostet så siste 400m var jeg stokk stiv. Der gikk mange sekunder”.

I ettertanke har vi noen oppfordringer til arrangør og media. Dette er blitt en massemønstring. Før start var det store ord fra speaker og full trøkk. Men dette er ett mosjonsløp. Vi betaler 150 kr i startavgift og det er ikke en eneste premie til vinner eller løyperekord. Dette er ikke noen trussel, men ingen av oss som var de 4 fremste stiller opp på nytt før dette er kommet i orden. Øygard før Jølster har eks ingen støtte fra egen klubb og betaler for startkontigent fra skolestipend. Til media er det ett direkte svik at de ikke stiller opp å dekker dette oppgjøret. Her stiller de beste løperne fra 2 kretser og i morgen kan du lese om den vanlige Brannsuppen i avisen. De må rett og slett ta seg kraftig sammen

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Ufattelig sterk løping i Fana

  1. Pengepremier says:

    Med de skyhøye inntektene BFG har på karusellen burde det være løyperekord-premie på minimum 4sifret beløp!

  2. Anonymous says:

    For en gjeng med puddinger. Dametider på 5 km:)

Leave a Reply

