Felles Oppstart

Tiden var inne for å starte opp med intervall på bane igjen, og er det noen som lever i nuet, så er det teamet. Litt lite mannsterk løp de 8*1000m ikveld. Jølster dro første 400-500m, så tok alles yndling over roret.

2.59-3.01-3.04-3.07-3.04-3.03-3.00-2.55 med 1 minutts pause. Jølster og Jonas snittet ca 3.08. Jonas var litt sutrete og grinete, mens Jølster klaget litt på at økten var for hard. Det samme gjorde Moen, som kjeftet på sidelinjen og ba Erik roe ned. Men beskjeden før start var klar, fra han som sitter som rikskansler i teamet: “Du e innihelvette godt trent no. Du er den med nest best musklatur i beina som eg har trent. Du tåler det utroligste ang trening så bare løp de i senk på andre halvdel pr drag. Det setter seg ikke uansett på deg”.

Ellers savnet vi Halfdan, som tydeligvis har fått kalde føtter ang klubbvalget sitt. Å løpe for 5 klubber på 5 år var lettere sagt enn gjort. At Gular ikke har kontroll i egne rekker forundrer vel ikke noen nå lengre. Enda en sak er at Jonas sin trener ikke var velkommen som trener likevel og han må ut på ny jakt etter noen som kan ta han under hans vinger hvis han skal få tildelt stipendet. Den heteste kandidaten for å ta over jobben er Paul Bruvik som for tiden er på Cuba.

Yndlingen har akkuratt avsluttet ett tre ukers opphold i praksis. Det ble en økt i ukedagene og to i helgene. Siden treningen ikke er så veldig spenstig for tiden kan han lette på trykket og avsløre innholdet for en av ukene:

Søndag: løvstakken med aage 2 timer. 7*1000m på kvelden. 3.09-3.09- og resten på 3.00 (mølle), 25 min oppvarm + 15 min nedjogg

Mandag: 20 km utendørs + 3 stig løp + drill

Tirsdag: 30 min sykkel. 1 time på 17 km/t, 20 min sykkel + basis styrke.

Onsdag: 20 km ute + 3 stig løp + drill

Torsdag: 30 min sykkel. 10*1000m med snitt 3.02 (mølle), 20 min sykkel.

Fredag: 20 km ute. var jævlig tung. 2 stig løp + drill

Lørdag:
A) 45 min sykkel + mage/rygg
B) 1 time elipse + 30 løping + vekter

Søndag: løvstakken med aage på dagen. På kvelden 30 min sykkel, 10 km på 18-18.5 km/t, 20 min sykkel. Kjente at jeg ikke hadde sovet så mye dette døgnet. var tungt hele veien.

Kommentarer: La meg ikke før kl 0300 en eneste dag hele uken. Fikk litt smellen på fredag. Vond i ankler og beinhinne, men ikke noe krise. Var på byen på Lørdag og gikk rett fra nachspillet til aagen. Spiste noen boller og drakk en kaffe. Begynte å gå tom på vei ned fra fjellet, men fikk sovet noen timer før andre økten.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Felles Oppstart

  1. Anonymous says:

    Sykt uklokt. Det er det eneste man kan si for sikkert.Jeg kan garantere at dette ender med fiasko igjen.

Leave a Reply

