Man lærer av sine feil

Stilige var forbannet etter innsatsen i Sverige, “Du mangler erfaring på dette nivået. Du er ikke en 3.35 løper enda. Da må du klare 12*400m på 55-56 sekunder. Der er du ikke, og da satser du ikke på slikt løpsopplegg”

IMG_3502

Foto: Johan

Taktikken slo feil. Etter en altfor hard åpning var Erik nr 6 (2 harer) etter 150m. Nr 188 og 187 valgte en annen taktikk og kom bakfra. Her ved passering 400m. De sprakk en del på slutten, men fikk likevel 3.44. Det var en litt aha-opplevelse å se hvor skapet står når de virkelige gutta stiller opp i toppform. Det hjelper lite å sulle rundt på Fana alene når denne gjengen trener i grupper og hever nivået på hverandre. De leker nok ikke hund og hare på Katedralskolen vinterstid heller.

Hvorfor får ikke Hordaland friidrettskrets til samarbeid i regi på tvers av klubbene? Dette klarer de iallefall ikke å få til på egenhånd. Intrigene, misunnelsen og hatet er for stort til det. Hvis utøverne prøver å samkjøre økter kommer det trusler og sinte ord fra kontoret i byen. Det har vi prøvd før og ikke funnet i orden. Det er helt klart at Hordaland per dags dato ikke har seniorutøvere som kan nå opp på internasjonal klasse på distanser over 800m. Trenerne kan for lite, utøverne har for lite talent, mangler motivasjon og det er ikke struktur i treningen. Det samme kan sies om Team Stilige, men her tar vi konsekvensene. Takhøyden var særdeles høy på dagens langkjøring på Løvstakken. Folk og fe var nok til tider skremt, men her er planen fremover:

1. Få minst 7 timer søvn hver natt. Du kan ikke legge deg kl 0400 hver eneste natt.

2. Spis middag hver dag. Begynn å spis grønnsaker og frukt, noe som ikke har vært en del av kosten til nå.

3. Seine byturer må reduseres kraftig. (Selv om en er trenbar i 12- tiden blir ikke øktene optimale).

4. Syretoleransen er for dårlig. Antall hardøkter må økes. Erik var raskere enn feltet i åpningen og roet ned. Farten og beinstyrken er der. Evnen til å løpe med syre er der foreløpig ikke.

5. Siden Erik sliter med Plantar Fasciitis må treningen tilpasses beina og ikke formen. Dette betyr mer alternativ trening som restutisjon og som erstatning til langkjøringer.

6. Få med mer folk på trening for å heve intensiteten.

Dette samtykker alle i. Særdeles fornuftige punkter. Det siste punktet gjelder dere alle, så her å bare å melde seg på hardkjør. Send en snap til: logoshammwr og meld din interesse.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Man lærer av sine feil

  1. Anonymous says:

    “Det hjelper lite å sulle rundt på Fana alene når denne gjengen trener i grupper og hever nivået på hverandre.” Nettopp dette er jo selve poenget med å arrangere fellestreninger, i Gular og i andre klubber. Grunnen til at du, EH, er ute i kulda skyldes valget av trener og det valget alene. Hadde du hatt bedre selvinnsikt, kunne du fint ha trent deg selv, med støtte fra Thomassen.

    • Anonymous says:

      Digger deg ! Synd løpsmiljøet i bergen ikke er bra nok for en utøver av ditt kaliber. Bergen er ikke byen å satse friidrett i. Klubbene nekter samkjøring av økter og truer med å kaste en ut vis man trosser dem.

    • tidligere medlem says:

      Er det du Knut som er ute og sprer litt galle igjen? Det er vel en kjennsgjerning at ingen i Gular blir gode under Thomassen. Det er jo bare å lese litt statistikk de siste årene, så ser man det. Erik satser seriøst, og jeg syns derfor at det er trist at han til stadighet skal hetses av personer i Gular.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s