Jeg er Jonas

Igår var det duket for et mestermøte uten like på Bislett Stadion. Arrangøren hadde klart å samle de 3 legendene innenfor mellomdistanse på 80-tallet: Steve Cram, Sebastian Coe og ikke minst Steve Ovett. Arrogante Steve Ovett. Geniet Steve Ovett. Løperen som ikke ble likt av media og presse, og flyttet like godt til Australia og lever der i skjul den dag i dag.

1004429_377773522322690_1434821028_n

Cram, Ovett og Coe avbildet sammen med en ikke-ukjent Speaker fra Tyrving.

http://www.whitepages.com.au/#name=ovett&location=Nationally&tab=Residential&historyId=foo&showResults=true&resultCount=1&scrollOffset=228)

(Er dette nummeret til Steve og er det han Stilige ringer når det virkelig røyner på og Team Stilige trenger tips til siste finpuss?)

Mens mange løpere fra fjern og nær og med varierende nivå løp på Bislett Stadion igår, var det duket for en ny batalje under Tyrvinglekene idag på 3000m. Noen forble programhelter, mens ikke Henrik Ingebrigtsen la inn en en småpen sisterunde på godt under 60 sekunder og vant ufortredent på den noe svake tiden 8,24,79.

Etter fadesen på tirsdag var det duket for revansj, men jeg var svært usikker på formen med lite trening i beina. Etter å ha brukt 20 minutter i sekretariatet var alt duket for 3000m. Jeg skal feriepresentere Lørenskog fra og med lørdag (Jonas er elendig på datoer og tidspunkt. Red.anm.), og det var selvfølgelig ganske problematisk å løpe for 2 klubber under samme stevne. Ordningen blir av mange kritisert, men jeg ser på det som en fin måte for utøvere som studerer rundt om i landet å vise lojalitet til “moderklubben” sin på sommeren, da de uansett ikke trener med sin egen klubb. Både Erik og Kristoffer vet jeg er sterkt imot dette.

IMG_0562

Ublidt møte med en Ull-Kisa løper i 2.sving..

Vil påstå at å sende så mange personer ut på en 3000m er ren galskap. (6 + 35 løpere). Til tross for unnskyldninger fra Speaker før start om en misforståelse som førte til kun 1 heat, vil jeg si at det føltes som en parodi å stå på startstreken med så mange folk. En visste det kom til å bli mye dytting som fort kunne ende med fall og skader. Enda bedre stemning ble det da starteren fyrte av et vådeskudd og halve feltet startet å løpe..

Tia på meg ble 8,34,22.

IMG_0557

Coach Bear var ikke helt fornøyd med sin elev idag.. Her må treningsopplegget gjøres om.

Dagens quiz: hvilken bok leser Jonas? Hint: se tittel på innlegg.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jeg er Jonas

  1. Ibrahim says:

    “Jeg er Zlatan”
    Hva vinner jeg?

  2. Per says:

    Det må være Kamatra Sutra, sånn Jonas lærer å kjenne seg selv.

Leave a Reply

