Påsken er over… En ny Jesus misjonerer i Bergen

Asken etter storløpet i Arna har lagt seg og påsken har innhentet hverdagen. Mens strikkevesten har fått på seg noen ekstra kilo griseflesk, har andre brukt høytiden til å forberede sesongen. Jonas dro slukøret tilbake til Lørenskog for å finne seg selv, mens Erik tok noen rolige dager.

1364616640734

Jonas sjekker fettprosenten etter at han fant påskeegget

Torsdag og fredag ble det løpt 20 km i nøktern fart, før det var bytur med MaskinOla fredag kveld. Det ble klart ganske tidlig på kvelden at dette var kvelden for de store gutta, der briller med sterk styrke og gullfiskhukommelse var påkrevd. Både Erik og Ola hadde med seg undersåtter fra sine respektive skoleklasser og det ble en bra mix av ulike sosiale lag. Uten å gå i detalj ble det rått parti i håndbak før de slo stiften på dansegulvet.

1364322471171

Siden det ikke var felles vors var det viktig å oppdatere hverandre om hvordan status var i begge leire.

Mens Marius vant Sørstranden rundt på ny løyperekord lørdag formiddag, var ikke Erik trenbar og inntok minimalt av fast føde og koste seg i fosterstilling til litt utpå formiddagen. Men så, ut av det blå, sto det treningssamling på programmet. Nå skulle det kjøres og her kommer en kortfattet rapport for de som har dysleksi og ikke klarer å lese ett helt blogginnlegg:

Søndag: A) 90 min Løvstakken med Stilige + 3 stigningsløp

B) 5 km oppvarm + 5 nedjogg. 10min hurtig- 6 min rolig- 10 min hurtig- 6 min rolig- 6min hurtig- 4 min rolig-4min hurtig- 2min rolig- 2min hurtig- 1 min rolig 90 sek hurtig. Klar forbedring siden sist.

Mandag: A) 50 min sykkel + styrke

B) 18 km +3 stigningsløp + 3*40m oppspark + vekter for beina. Bra form

Tirsdag: A) 10 km rolig, drill + 3 stigningsløp

B) 12 km, 3.35 pr km, 7*80m bakkesprint + 1*1km på 2.47. 5 km oppvarm, 3 km nedjogg

Onsdag: A) Løvstakken 90 min med Stilige. 3 stingingsløp

B) 15 km langkjøring + 3 stigningsløp + drill

Torsdag: A) 50 min sykkel + basis

B) 5 km oppvarm. 10 * 1 min. gikk lett, snitt på 59.6. pause jogg ned =1.45-50. 5 km nedjogg

IMG_7943

Bataljonsjef: “Du mangler respekt for overlagt personell. Du skal ikke gjøre som jeg gjør, men som jeg sier”. Erik: “Gjennomfør 10*1 min i bakken ved TjukkeHansen og få min respekt. Frem til det kan du holde kjeft”.

Fredag: A) 10 km rolig, drill + 3 stigningsløp

B) 20 km, 3 stingningsløp + vekter 2/3 av programmet

Lørdag: A) 45 min sykkel + basis

B) 5 km oppvarm. 10*1000m. første 5 snitt på 3.03. neste 5, snitt på 2.53 (siste på 2.40). 5 km nedjogg + nakke og korsrygg. Mølle, pause 1 min.

Søndag: A) 90 min på Løvstakken med Stilige. 3 stingingsløp.

B) 13 km, 3 stingingsløp + 3*40m oppspark.

Mange er sikkert forundret over hvorfor ikke Imane Merga sitt bakkeprogram er en del av treningsarbeidet lenger? Årsaken er at han han skuffet og ikke klarte bedre enn 2. plass i VM terrengløp, og vi har derfor valgt å gå tilbake til gammel modell for bakkeløp. Den er ikke av hemmelig oppskrift, men stedet og tidene som er oppnådd blir ikke delt på bloggen. Kan bare informere at det ble løpt fra treet til starten av fjellet og at tidene til Arild Nordeide som 19 åring ble knust (2.19 på maraton og 14.05 på 5000m dette året).

Ellers må det pekes på at 1000-meter intervalløkten var over norm. Det ble proklamert med stive bein og groggyfaktor på helsen etter en fuktig kveld dagen før, men ettersom det var K-1 world Grand Prix Montage på Eurosport tok det til tider helt av. Det startet med at Jerome Le Banner ble knocket så til de grader, før Buakaw Banchamek gjorde sin entré. Her ble det Muay Thai knær i tryne og skinnleggspark i hode etter alle kunstens regler. Nasjonal folkehelt i Thailand, ble det antiklimaks når han vant 2006 finalen og revansje over Andy Souwer. Så til de grader deffet og totalt på syre, er det nok bare Mike Tyson in prime som kan matche.

1364742906055

Ukens snap: har han snus i leppen eller bare ser det sånn ut?

Eneste som kan settes fingeren på er AktivXpress Kokstad. De har gått til innkjøp av nye elipsemaskiner som har målgruppe husmødre og Østlendinger som driver TV-trim. Vedkommende som har stått bak innkjøpet og byttet ut de gamle, applauderes med lett hjerneskade og bør skjerpe seg 100%. Nå blir det sykling som alternativ trening fremover, noe vi kan takke han med den lettere hjerneskaden for.

Fremover gleder alle hjerter seg over at Jonas kommer tilbake på tirsdag og skal være med på bakkeløp på onsdag. Han står over KM-terreng til fordel for skolemesterskap, men den bedre halvdelen er såklart klar til å trave møkk i tryne og på kommunistdrakten på konkurrentene som ligger bak med de 9 mm lange piggene.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Påsken er over… En ny Jesus misjonerer i Bergen

  1. Anonymous says:

    10x1min med snitt på 59.6 er virkelig imponerende. Hvordan greier du dette?

    • Anonymous says:

      liten test for å se om dere er våken. Bakkeløp som skal ha varighet ca 1 min, fra ett bestemt punkt til ett annet, men kun eliten klarer dette. majoriteten ligger på rundt 65 sek

  2. EH-fan says:

    Se opp for den kommande storløperen i Gular, Arne Bjarne.

Leave a Reply

