Pressemelding

Hør etter lavkarboer, pungskaller og andre sengevætere med eselhumor. Oppgjørets time er kommet. Troppene er mobilisert, jobben er gjort og det skal gjøres opp en gang for alle den 20. Mars i Arna. Denne utfordringen går til dere alle:

 1. Trøndere, ta av dere strikkevesten, ta på løsbarten, slakt Dagros og kom i ekte skinnvest.

  1. Sengevætere og andre feiltrente med tilknytning til østlandet, kom som dere er.

  2. Gampere, ta med han med trappesteget + ultraløperen

  3. Gular, ta med de som tapeserte pallen i kommunistfarger under inne NM

  4. Andre utelatte, hvis dere har lyst til å kose dere med synet av Jonas sin rippede rygg i 5km er det bare å stille.

Det er mulig det smattes litt ekstra på cornflakesen og at livsgleden i hverdagen er tilbake nå som teamet gikk på sitt første nederlag. Det er ingenting som er bedre å prestere etter å ha vært stor i ord på forhånd, men desto flere som koser seg hvis det ikke går veien. Det er mulig Jonas sitt nederlag i Rådalen var årets høydepunkt for deg, men nå skal du få høre en ting: cornflakes er ikke lavkarbo og vi har enda flere ess i ermet.  Du tror nå vi skal kaste 4 ess i bordet og sende storebror til unnsetning, men der tar du feil. Jonas skal ordne opp på egenhånd. Han har blitt truet med juling både på og utenfor idrettsbanen, men denne gangen skal ikke Erik ordnet opp med macheten.

1360100283460

Etter en heftig “debatt” på byen måtte noen en tur i asfalten og roes kraftig ned med denne snappen.

Nå skal Jonas på egenhånd gi deg muligheten til å oppleve ungdomsskolen på nytt med vått undertøy og grisedeng. Du skal få til de grader buksevann og vil aldri kunne løpe igjen hvis du prøver å holde følge. For er det en ting som er sikrere enn at østlendingene er feiltrent, så er det at Jonas reiser seg igjen. Det minner litt om Tysons tilbakekomst, der alle trodde de kunne kvitte seg med the human power house ved å fengsle han på feile premisser. Løgn og fanteri er Jonas ferdig med og historiebøkene taler for seg.

tyson

Quote Tyson: Everyone has a plan`till they get punched in the mouth.

I 1996 var det duket for tidenes boksekamp. Etter 3 år fengsel var villdyret, Iron Mike Tyson, tilbake. Han hadde vunnet tilbake mesterbeltet etter knockout i første runde og skulle møte Holyfield. Men etter den brutale seieren mot Bruce Seldon var han blitt for selvsikker og kom ikke i full patent. Det ble nederlag og knockout i 10-ende runde og folk ante en ny mester. Men så, slikket han sine sår som gjedden i sivet, gjorde klar gangsterteamet, kvesset kjeften og startet opptreningen.

”Preparing for Holyfield 2” er den mest omfattende opptreningen verden har sett. Sparringspartnere ble knocket flere ganger for dagen, tyrenakken vokste og tilslutt måtte Holyfield flykte fra ringen uten øre. Overmakten var rett og slett for stor, og vi så den junikvelden for 15 år siden tidenes atlet i aksjon. Vi skal få ett recap av denne begivenheten på andre siden av Atlanteren. Østlandstullingene har såklart ikke slike individer å varte opp med, vi må såklart søke i den forbudte by. Vi må ned til Kleiva for å finne gangsterne til Tyson, og vi må til kjelleren til Gularhuset for å finne Holyfield. For hold dere fast med klister i begge hendene, Jonas skal gruse motstanden etter alle kunstens regler. Han har mobilisert tungvekterne og Cus D’Amato har bladd i gamle papirer og satt opp ett omfattende program. Det er ikke lengre noen som klarer å slå rekordene på 5km mosjonsløp i Hordaland. Det har MaskinOla sørget for med sine 14.56 i Arna. Men husk hva du lærte i 3 klasse, ingen regel uten unntak. Det hadde apehjernen din glemt, på samme måte som du har glemt at teamet er ubeseiret på 5 km de siste 2 årene.

Jonas koser seg med brus
Drikkevare sladdet av hensyn til sarte sjeler

Jonas løp 8*1000m på lørdag med snitt på 3.03 i Walterhallen. Det var en sterk økt selv om han falt tilbake til gamle synder og målte lactaten til 8 på siste repetisjon. Ettersom en må vende halvveis og løpe solo ved siden av rørene med rennende avføring må dette godkjennes. Nå som den bedre halvdelen er blitt skadet nok en gang må det tråkkes ekstra på gassen. Jonas vet at Erik trener dobbelt så mye når han er skadet og som regel kommer sterkere tilbake enn noensinne etter ett skadeavbrekk. Men nå som du har kastet cornflakesen i bosspannet lurer du på hva slags skade som har satt Erik ut av spill. Jo, kneskjellet ville bare ikke leges, men det var trenbart for ett individ av det sterkere kjønn kombinert med løpekne på både høyre og venstre fot. Men så ut av intet kom det en satans strekk på innsiden av låret etter noen løft på 130 kg i strak mark (pga han ikke kan bøye kneet.) Gode råd var dyre og det kjentes ut som noen prøvde å knivstikke han i både hoften og kneet, samt at Zevs sendte stråler og støt i hele låret. Ikke engang en 20 km dagen derpå med 3 ganger anbefalt dose av naprosyn i blodet hjalp, så nå har han inntatt sykkelen (elipse gjør også vondt).

Du godter deg nå, men samtidig hersker usikkerhet: vil han bli skadefri innen 10 dager? Hva skal gjøres for å hamle opp med de som bedriver skitten idrett nå som han ikke har hoppet ett eneste spensthopp på 8 mnd, hatt noe styrke for beina på 3 mnd og ikke får løpt en meter? Her skal du ikke få servert et ess, men et kort i verdi mellom knekt og dame. For hør nøye etter nå, Erik skal slanke seg 4 kg. Han skal gå i kaloriunderskudd, men ikke være på diett.

blogg3Hva er fettprosenten her da jenter?

Om en utenforstående skulle bedømt hvilke idrett som ble bedrevet hadde vedkommende nok hellt milevis mot fitness eller crossfit kontra løping. For han er så til de grader markert og deffet. Fettprosenten er så lav at flyktninger og barna i Afrika blir satt helt i skyggen og nå skal enda en barriære brytes. Nå råttunger skal dere høre hvordan rottekongen skal nå matchvekt.

Eriks 10 dagers program for oppkjøring mot ett løp

  1. 10 dager før løpet går du på vekten. I Eriks tilfelle må han ned 4 kg.
  2. Dag 10. Ingen fast føde, men en kan drikke hva en ønsker. Eks: 1 liter melk etter trening. Kjør en lang singel økt på over 25 km og varighet 3 timer.
  3. Dag 9. Fortsatt ingen fast føde. Kjør 2 økter:
    Økt 1: 50 min elipse.
    Økt 2: 1000- meter intervall. Spa på med det du har siste to.
  4. Nå bør du ha gått ned 2.5 kg. Det er de letteste. Nå starter virkelig jobben. Ettersom du er i næringsunderskudd trengs fast føde for å opprettholde intensiteten. Vi setter inn triks nr 2:
    Øke volumet + øke intensiteten. Dobbel økt på dag 8 og 7. Spis hva du vil.
  5. 6. dager til løpet og du mangler 1.5 kg. Ettersom diett og lavkarbo er tabu kommer triks nr 3: Syrefylla. Drikk deg overstadig beruset + litt til slik at du møter elgen før du legger deg. Så sover du 9 timer på tom mage før du våkner og trolig må snakke med elgen igjen. Du er nå helt rippet og du kjenner skinnet klisterer seg til skjelettet. De seks neste timene inntas i fosterstilling før du våger deg ut i stuen og drikker litt varm buljong. Denne dagen er treningsfri, men god tøffhetstrening mot løpet mentalt. Du får restituert musklene samtidig som du må jobbe mer med hode enn i selv løpet. Her får du i pose og sekk.
  6. 5-1 dager til løpet. Du mangler nå kun 500 gram før toppform. Fortsett med vanlig program men tenk konstant på spurtoppgjøret så du går rundt konstant stresset for å øke forbrenningen. I denne perioden holder du bare vekten
    PS: Pass på så du ikke får magesår.
  7. 1 dag til løpet. Du mangler fortsatt 500 gram. Ikke drikk noe vann og om du fortsatt mangler noen gram hopper du i dusjen med kjeledress og skyggebokser til du ser stjerner. Nå er målet nådd. Ikke vei deg flere ganger, målet er nådd og du får bare psykisk knekk hvis du veier deg etter å ha inntatt siste måltid før løpet.

Siste punkt i pressemeldingen: Tyson levde over evne for på den måten måtte han prestere. Men hvis det ikke skulle gå veien skal vi ikke høre noe rottesnakk fra andre enn de som klarte å overvinne supermakten eller de som gikk ut med navn på forhånd og dømte han nord og ned. På en annen side bedrives jo skitten idrett på et høyt nivå i hele landet så det skulle ikke forundre den gode siden om synderne også vil synde denne gangen.

blogg

Kom gjerne med andre tips om hvordan og hvor de 4 kiloene skal hentes fra.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Pressemelding

  1. Anonymous says:

    Rettelse: MaskinOla løp også på 14.52 i Frikarusellen. Så det er pr dags dato også løyperekorden.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s